Day 63

20 maart 2012 - Buenos Aires, Argentinië

We zijn langer dan gepland in Foz do iguacu gebleven. We hebben hier veel ondernomen en hebben ons ritme weer helemaal terug gekregen. Elke ochtend tussen 08:00 en 09:00 uur ontbeten en de rest van de dag op stap geweest. Ons eerste uitje was naar de beroemde watervallen. De Braziliaanse kant was vooral erg indrukwekkend. Een 3 km lange skyline aan watervallen. Beetje jammer dat mijn camera er na drie foto's mee ophield. Gelukkig kwamen we Nederlanders tegen en hebben zij een aantal foto's via de mail doorgestuurd.

De Argentijnse kant van de watervallen is totaal anders dan de Braziliaanse kant. Het was vanuit ons hostel in Brazilie ongeveer 10 minuten rijden tot de grens van Argentinie. Op de grens moest iedereen de bus uit. De paspoorten werden gecontroleerd, de bagage ging door de scan en de Braziliaanse real werd ingewisseld voor de Argentijnse Peso.
De Argentijnse watervallen bevinden zich in een enorm natuurgebied. We hebben een tour gemaakt door de 'jungle' en zijn met een boot door de watervallen gevaren. Echt een geweldige dag.

Aangezien we geen werkende camera meer hadden zijn we een dagje naar Paraguay geweest om een nieuwe te kopen. Vanuit ons Braziliaanse hostel een kwartiertje rijden met de bus en we zaten in Paraguay. Alles is hier drie keer goedkoper dan in Brazilie. Resultaat: Een spiksplinternieuwe camera voor 150 real (ong. 70 euro)

Verder zijn we nog naar de dierentuin geweest, naar de bioscoop en hebben we heel veel gelopen. Na een week hebben we Foz do iguacu achter ons gelaten en daarmee afscheid genomen van Brazilie. Na ruim anderhalve maand reizen zit het eerste land erop. Op naar Argentinie!!.

Na een busreis van 20 uur zijn we aangekomen in de Argentijnse stad Rosario. We krijgen het reizen steeds meer onder de knie. We zijn deze keer namelijk vanaf het busstation waar we aankwamen (gratis) naar ons hostel gebracht. We zijn nog even naar de bank en naar de supermarkt geweest en hebben de rest van de dag heerlijk gerelaxed. Dat beviel beter dan de eindeloze zoektochten, in de hitte, met zware tassen, in de eerste weken.

Rosario is een goed ontwikkelde stad. Veel wolkenkrabbers en nette, onderhouden gebouwen. Ons hostel is vlakbij de rivier. Aan de andere kant van het water is een strand aangelegd waar we met de boot naar toe zijn geweest. We hadden nog veel meer uitstapjes in gedachten maar er was elke keer wel wat, waardoor het niet door kon gaan.

Het hostel waar we verbleven was meer een studentenhuis met lokalen. Niemand sprak Engels waardoor we nauwelijks contact hadden. Toch weet iedereen wie ik ben. Er was namelijk een nacht dat ik erg onrustig sliep. Midden in die nacht kwam er een vrouwtje, in het donker, de dormkamer binnen en begon ik, in mijn slaap, keihard te gillen. Zij schrok zich natuurlijk een ongeluk, waardoor zij uit reactie ook begon te gillen! Gevolg: halve hostel wakker haha.

Op vrijdag zijn we van Rosario naar onze laatste bestemming in Zuid-Amerika gereden, Buenos Aires. Door een vreselijk lange file kwamen we in plaats van 21:30 uur om 00:00 uur aan. De metro die wij moesten hebben was inmiddels gesloten en als dan zelfs de plaatselijke politie op straat begint te flirten, wil je zo snel mogelijk met al je hebben en houden in een hostel zitten. Natuurlijk allemaal weer goed gekomen.

In het hostel was iets fout gegaan met de reservering waardoor we van zaterdag op zondag geen bedden hadden. Gelukkig was het zaterdagavond en aangezien de clubs hier pas tussen 02:00 uur en 03:00 uur open gaan, heb je tot de volgende morgen 08:00 uur helemaal gaan bed nodig. Helaas was het inchecken pas om 13:00 uur. Die laastste uurtjes vielen wel even vies tegen.

Buenos Aires is een wereldstad! We hebben ontzettend veel ondernomen en hebben veel mensen ontmoet. We zijn naar een dieren park geweest waar we zelf de kooien in konden. Zo liepen we tussen de leeuwen, tijgers en olifanten. Verder hebben we de wijk 'la boca' (de gekleurde wijk) gezien en zijn naar het graf van Evita geweest. We hebben markten en fancy-fairs afgestruind, tango dansers bewonderd en hebben kennis gemaakt met het bruisende  nachtleven van Buenos Aires!
Daarnaast hebben we op 1 dag na prachtig weer gehad. De dag dat het weer minder was, was vooral heel bijzonder. Het was namelijk 26 graden toen het keihard begon te hagelen! Niet hagel zoals wij in Nederland kennen, maar hagelstenen ter grote van eieren! We wisten niet wat we meemaakten.

Wo 21 maart checken we om 08:00 uur uit en gaan we naar het vliegveld. Vrijdag 23 maart hopen we in Bangkok aan te komen.
Het eerste deel van onze geweldige reis zit er alweer op. Op naar het tweede gedeelte!

to be continued (vanuit Asia)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Guus:
    20 maart 2012
    Chapeau voor jullie resilust met alles wat daar bij hoort. Goede vlucht en veel plezier in het facinerende Bangkok.
  2. Michelle:
    21 maart 2012
    Ohhhhh wat een geweldige dingen hebben jullie weer ondernomen:) ik ben weet benieuwd naar je andere verhalen, maar gelukkig spreek ik je veel op skype. Daaaag poppie. xxxx
  3. marian:
    21 maart 2012
    .......zucht......
    Ik zit zo ongelooflijk mee te genieten!!! Wat een super gave reis maken jullie! Geniet van het lekkere leven (massages!!!), het eten en het goedkope Thailand!!
    Gaan jullie in Bangkok ook nog fietsen met Co van Kessel????
    Take care!!
    xxx Marian
  4. Chantal:
    23 maart 2012
    OHHHHH IK BEN JALOERS! Wat klinkt dit allemaal heeeeeerlijk! Ik ben blij voor jullie dat het nu allemaal goed loopt, want wat hadden jullie het zwaar in het begin haha! Nu relaxationtime!!!! (met natuurlijk de nodige culturele uitstapjes, het nachtleven en de stranden). Nu alweer in Azie! Geniet ervan!

We skype snel!

XXXXXXX
  5. Mariette:
    27 maart 2012
    Dag lieve schat, was helemaal vergeten te reageren :-( Het is niet persoonlijk bedoeld :-)
    Wij vinden het wel leuk dat jullie nu naar Azië gaan. Geeft toch een vertrouwder gevoel. Je hebt in je volgende blog wel weer heel wat te schrijven, al was het alleen maar over de reis.... Wij zijn net weer bijgekomen van alle stress ;-)
    Dag meiden, doe voorzichtig.

Love you 34433
  6. Tim:
    28 maart 2012
    Wat een verhaal weer en wat maak je toch weer een avontuur mee! Leuk dat je ook weer foto's hebt toegevoegd. Nu op naar deel 2! Veel plezier in Azië.

x